Na konferencjach dotyczących spawalnictwa dróg szynowych spotykają się ludzie z branży ze środowiskiem naukowym. Zespoły specjalistów, których wiedza i doświadczenie są nieocenione, prowadzą dyskusje i rozważania, omawiając problemy teoretyczne, praktyczne oraz najnowsze technologie w tej dziedzinie.

Nasze konferencje sprzyjają powstawaniu nowych rozwiązań w zakresie spawalnictwa szyn. Pomysły i idee rodzące się podczas wykładów znajdują swoje odzwierciedlenie w nowych technologiach.

Dzięki niniejszej stronie internetowej dostępne są do pobrania wszystkie referaty przedstawiane na konferencjach. Dzięki temu każdy zainteresowany może zapoznać się z tematami poruszanymi i omawianymi przez grono specjalistów i naukowców.

Bochnia 2007

W dniach 21-23 marca 2007 roku w Bochnii – województwo małopolskie, odbyła się

III OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWO-TECHNICZNA

„SPAWALNICTWO DRÓG SZYNOWYCH

oraz

MATERIAŁY, WYKONAWSTWO, ODBIORY”

zorganizowana przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Warszawie i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Diagnostyki i Geodezji w Warszawie.

W konferencji uczestniczyło około 140 osób, wśród nich Przedstawiciele Centrali Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Urzędu Dozoru Technicznego, środowisk naukowych – Akademii Górniczo-Hutniczej, Politechniki Krakowskiej i Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa. Uczestniczyli też goście z Austrii, Węgier, Czech, Niemiec. Nie zabrakło również przedstawicieli Oddziałów Regionalnych i Zakładów Linii Kolejowych oraz szeregu zakładów i firm świadczących usługi dla PKP PLK S.A. lub produkujących materiały stosowane w drogach szynowych. Wśród uczestników były również osoby zajmujące się utrzymaniem infrastruktury szynowej kolejowej i miejskiej.

Porządek obrad obejmował cztery sesje konferencyjne i dwa spotkania dyskusyjne. Wygłoszono 18 referatów, z których większość jest opublikowana w okolicznościowym wydawnictwie. Tematyka konferencji obejmowała zagadnienia normalizacyjne, prawne, organizacyjne, techniczne i technologiczne związane ze spawalnictwem dróg szynowych. Omawiane były problemy wykonywania połączeń spawanych, zgrzewanych i regeneracji elementów nawierzchni szynowych w torach i rozjazdach. Wystąpienia podczas konferencji dotyczyły również zagadnień oraz problemów dotyczących wykonawstwa w dziedzinie nawierzchni dróg szynowych i odbiorów technicznych materiałów do budowy nawierzchni kolejowej.

Na program złożyły się także pokazy spawania termitem szyn kolejowych i tramwajowych metodą SkV (ze skróconym czasem podgrzewania) oraz prezentacje sprzętu i materiałów spawalniczych. W czasie konferencji odbyły się również wystąpienia i prezentacje przedstawicieli szeregu firm związanych z produkcją materiałów nawierzchniowych.

Program merytoryczny wyczerpano podczas końcowej dyskusji, podejmując szereg wniosków pokonferencyjnych do realizacji.

Uczestnicy konferencji mieli również możliwość zwiedzenia zabytkowej kopalni soli w Bochni oraz wzięli udział w imprezie integracyjnej.

WAŻNE: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki.
Ok