Na konferencjach dotyczących spawalnictwa dróg szynowych spotykają się ludzie z branży ze środowiskiem naukowym. Zespoły specjalistów, których wiedza i doświadczenie są nieocenione, prowadzą dyskusje i rozważania, omawiając problemy teoretyczne, praktyczne oraz najnowsze technologie w tej dziedzinie.

Nasze konferencje sprzyjają powstawaniu nowych rozwiązań w zakresie spawalnictwa szyn. Pomysły i idee rodzące się podczas wykładów znajdują swoje odzwierciedlenie w nowych technologiach.

Dzięki niniejszej stronie internetowej dostępne są do pobrania wszystkie referaty przedstawiane na konferencjach. Dzięki temu każdy zainteresowany może zapoznać się z tematami poruszanymi i omawianymi przez grono specjalistów i naukowców.

Podsumowanie

W dniach 12 ÷ 14 maja 2010 roku w miejscowości Bochnia odbyła się

IV OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWO – TECHNICZNA „SPAWALNICTWO DRÓG SZYNOWYCH – JAKOŚĆ, NIEZAWODNOŚĆ, BEZPIECZEŃSTWO”

Konferencja odbywała się pod Honorowym patronatem Pana mgr inż. Wiesława JAROSZEWICZA – Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, Pana mgr inż. Zbigniewa SZAFRAŃSKIEGO – Prezesa Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz prof. dr hab. inż. Antoniego SZYDŁO – Prezesa Zarządu Krajowego SITK RP. Organizatorem było Koło SITK RP przy Centrum Diagnostyki, przy współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Oddziałem Warszawskim SITK a patronat medialny objęła redakcja „Infrastruktury Transportu” W Konferencji wzięło udział przeszło 180 osób, w tym Pan mgr inż. Krzysztof GROBLEWSKI – Członek Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dyrektor ds. Utrzymania Infrastruktury, przedstawiciele świata nauki z AGH, Politechniki Krakowskiej, CNTK, przedstawiciele UDT, TDT, goście z Francji, Hiszpanii, Węgier, Niemiec, Czech, Austrii, Ukrainy, przedstawiciele firm produkujących materiały i oprzyrządowanie dla spawalnictwa, reprezentanci firm wykonawczych, przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. z Centrali, Zakładów Linii Kolejowych, Centrum Diagnostyki, Zakładu Maszyn Torowych oraz Centrum Realizacji Inwestycji. Wśród uczestników nie zabrakło przedstawicieli komunikacji miejskiej – tramwajowej i warszawskiego metra.

Trzydniowy program wypełniony był merytorycznymi wystąpieniami o tematyce ściśle związanej ze spawalnictwem nawierzchni szynowych w zakresie organizacyjnym, technologicznym, technicznym i nadzoru, jak również o tematyce z dziedzin towarzyszących spawalnictwu. Wystąpienia osób reprezentujących firmy koncentrowały się nie tylko na reklamie i informacji o działalności, ale przede wszystkim dotyczyły technologii i omówieniu błędów w wykonawstwie robót oraz sposobów ich uniknięcia.

Podczas drugiego dnia zorganizowane były pokazy wykonywania połączeń końców szyn metodami spawalniczymi, takich jak spawanie termitowe szyn materiałami firmy Rolf Plötz GmbH oraz zgrzewanie przy zastosowaniu dwudrogowej zgrzewarki szyn systemu Supra Road Flex typu AMS 100. Wykonane podczas praktycznych pokazów spoiny i zgrzeiny można było „odebrać” przy pomocy nowoczesnych, elektronicznych przyrządów pomiarowych Firmy GRAW, odbyła się także prezentacja sprzętu przygotowania i obróbki złączy spawalniczych firmy GEISMAR. Dużym zainteresowaniem cieszyła się ekspozycja materiałów i oprzyrządowania do wykonywania spoin termitowych firm Rolf Plötz GmbH oraz Elektro – Termit GmbH. Całość uświetniła prezentacja nowoczesnej i prezentowanej po raz pierwszy w Polsce dwudrogowej maszyny frezarsko – szlifierskiej typu SF 02 W-FS – Truck. Obie maszyny, tj.: zgrzewarka i szlifierko – frezarka prezentowane były przez firmę STRABAG Rail. Na marginesie należy dodać, że w samych tylko pokazach wzięło udział szereg przedstawicieli „południowych i zachodnich” Zakładów Linii Kolejowych.

W trzecim dniu Konferencji podczas dyskusji panelowych rozgorzała dyskusja na temat wad i zalet spawania i zgrzewania końców szyn oraz roli i znaczenia nadzoru w spawalnictwie w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A., zarówno podczas prowadzenia inwestycji jak i robót utrzymania.

Po retrospektywnym spojrzeniu na wnioski z poprzednich Konferencji (odbywającej się w cyklu trzyletnim) przyjęto wstępnie sformułowane nowe wnioski, a następnie dokonano zamknięcia Konferencji.

WAŻNE: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki.
Ok