Konferencja dedykowana jest dla szerokiego grona osób związanych z technologiami spawalniczymi nawierzchni szynowych, m.in. nadzoru spawalniczego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i w Firmach wykonawczych, Kierownictw szczególnie technicznych odpowiedzialnych za utrzymanie i realizację inwestycji oraz wykonawców robót w drogach szynowych, dostawców technologii, materiałów i sprzętu spawalniczego oraz wszystkich zainteresowanych tematem, również dla instytucji naukowych wspierających swoją wiedzą i doświadczeniem technologie produkcji, badania, łączenia i regeneracji nawierzchni szynowych.
Celem Konferencji jest spotkanie branży spawalniczo – utrzymaniowej, wymiana doświadczeń, integracja z ośrodkami spawalniczymi innych zarządów kolei i dróg szynowych w Polsce i zagranicą, wymiana doświadczeń nadzoru z firmami wykonawczymi robót spawalniczych, producentami, dostawcami, prezentacje nowych rozwiązań, technologii, materiałów, sprzętu spawalniczego, nowości z zakresu nauki i przepisów normatywnych.
Zakładamy, że w trakcie Konferencji jej Uczestnicy postarają się znaleźć odpowiedź na pytanie stanowiące motyw tegorocznej – V Ogólnopolskiej Konferencji Technicznej Spawalnictwa Dróg Szynowych, a zawarte w podtytule: CZY CERTYFIKACJA JEST GWARANCJĄ BEZPIECZEŃSTWA?
Pytanie to zrodziło się m.in. w świetle ROZPORZĄDZENIA MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 7 sierpnia 2012 r. w sprawie wykazu typów budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego, typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typów pojazdów kolejowych na które są wydawane świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu (Dz.U. z dnia 9 sierpnia 2012 r., Poz. 911).